Pengalaman mematangkan fikiran..

Berubah meskipun susah~

 
: : Ini sekadar luahan perasaan : :
-AKU INGIN BERUBAH MENJADI LEBIH BAIK-
Aku ingin untuk berubah ke arah yang lebih baik kerana aku sedar yang aku ni tidak sempurna..Banyak kekurangan yang Allah berikan kepada aku dan aku tahu itu adalah kerana Allah ingin aku sentiasa mengingatinya dalam setiap perkara...Maha suci Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..pernah tak korang rasa amat cemburu bila tengok orang lain berubah ke arah yang lagi baik sedangkan kita dah lama merasainya tapi berat hati untuk melakukannya? yup! aku merasakan itu..
Aku cemburu yang amat sangat tengok perempuan yang bertudung labuh..cantik sangat rupanya dorang menutupi apa yang patut disembunyikan.. sungguh indah ~ ^_^
Aku cemburu tengok perempuan yang menjaga auratnya dengan sempurna yang hanya menampakkan tapak tangan dan muka sahaja..Kadang2 aku berperang dengan perasaan sendiri antara mahu dan malu..Tapi Alhamdulillah, aku diberi kekuatan untuk berubah..aku sedang belajar..memang memerlukan istiqamah yang tinggi kerana aku berubah bukan sesaat tapi untuk selamanya..
 Bila kita semakin berubah, kita akan sedar semakin kerdilnya kta.. kerdil dengan ilmu-ilmuNya. .yang pasti aku ingin terus berubah walaupun secara perlahan..skrg ni Allah dah tiupkan kesedaran dalam diri aku, aku sedar tentang diri aku..sampai bila kita mahu nafikan kesedaran kita tu dan berbangga dengan diri kita sekarang.? Sedangkan yang sekarang bukanlah yang terbaik..
 manusia yang terbaik itu akan sentiasa mengharapkan  esok
adalah lebih baik dari hari ini dan seterusnya..setiap hari tanamkan niat dan berdoa untuk berubah.. insyaAllah 
 ~Berubah itu bukan perkara mudah, perlukan 1001 kekuatan..Berubah itu indah..jom la cuba..^_^ ~


 

Trima kseh dh sudi baca..kalau sudi tekan la "Like" skali.. ^_^

0 budak comel komen: